Dat heeft met de hoogte te maken waarop de wolken(velden) zich bevinden. Hoe dichter bij het aardoppelvlak: dan lijkt het dat ze sneller voorbijgaan Gerrit....

Toegevoegd na 5 minuten:
Hetzelfde zie je trouwens ook bij een vliegtuig. Hoe hoger hij vliegt, des te 'langzamer' hij zich voor ons oog voorbeweegt.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoe snel een wolk gaat ligt aan de luchtlaag waar hij zich in bevindt. Luchtlagen liggen boven elkaar en bewegen ten opzichte van elkaar. Daarbij bewegen ze sneller of langzamer dan andere luchtlagen en soms ook in een andere richting. De wolken bewegen met de lucht mee en bewegen dus ook sneller of langzamer ten opzichte van elkaar.