Ik heb een zwevende werelbol gekocht. Een te gek hebbedingetje voor op je buro. Wie weet hoe zoiets werkt ?

hij kost 69 euro en is hier http://www.megagadgets.nl/nl/ te bestellen

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wow cool, waar haal je die vandaan en hoe duur zijn die dingen? Bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je de aarde er ondersteboven inhangen?

Antwoorden (6)

Ziet er leuk uit...

Ik denk dat dit iets te maken heeft met twee magneten die de wereldbol naar elkaar afstoten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zouden het niet twee magneten zijn die de wereldbol allebei aantrekken? Hoe zou het anders komen dat de bol niet simpelweg opzij 'rolt', uit de invloed van de magneten?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zijn waarschijnlijk twee magneten die de wereldbol aantrekken, en daarom blijft ie in het midden. De wereldbol zelf kan een metalen bol zijn of zelf een magneet. Als het zelf een bol is, heb je twee + of - polen naar de bol gericht, anders is het + pool, de bol met - en + en nog een - pool van de onderste magneet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De onderste magneet stoot hem denk ik af en de bovenste trekt net genoeg om te zorgen dat hij niet wegrolt.
Maar waar haal je zo'n ding vandaan en wat mag dat kosten?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het gaat om een magnetisch veld dat door de standaard wordt opgebouwd waarbinnen de bol blijft hangen.
Moeten er batterijen in?
Ik heb ze ook al gezien met enkel één voet (dus geen bovenkant), dus de werking van twee magneten lijkt me niet een optie. Denk ook dat de bol dan vanzelf naar een zijkant zou uitwijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het komt door magneten die in de bol ziten en in het frame ik zag het een keer op de tv het is erglastig om hem terug te stoppen in het frame zag ik op tv en je kunt hem ook ronddraaien