Kunnen we iets doen dat goed is voor het milieu? Of is het alleen een kwestie van de schade beperken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag!

Antwoorden (6)

Je beperkt altijd de schade. Ook als je bijvoorbeeld een uur het licht uitdoet. Dan doe je niks goeds maar beperk je alleen de schade. Je kan heel moeilijk iets goeds doen voor het milieu, want er zijn al snel stoffen en apparaten bij betrokken die slecht zijn voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plant een boom. Maar dan wel met de hand, niet met een machine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het niet meer te redden valt. Of we moeten dan alle auto's verwijderen en China in de afgrond dumpen. Dan nog is het probleem niet opgelost. Aangezien dit nooit gaat gebeuren, good bye world ;D
Denk ik..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schade beperken. Alleen het "milieu" is een vrij brede term. Dat loopt van lucht-, grond- en water tot aan plastic tasjes die rondslingeren. Ik denk dat je je het beste kunt inzetten voor datgene dat jou persoonlijk het meest aangrijpt. Of dat nu lid worden is van Wakker dier, afval scheiden tot aan het klimmen in een schoorsteen van een chemische fabriek. Ik denk dat we zeker de schade kunnen beperken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gooi in ieder geval je lege patat zakje in de afval bak en niet op de grond. alle kleine beetjes helpen. alle problemen oplossen kan niet meer. maar t is in ieder geval wel goed voor t milieu als je netjes dingen in de ton gooit ipv op straat of in de berm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets wat goed is voor t milieu: geboortebeperking. (maar dan zonder gebruik van condooms, of anti-conceptie pil, want da s natuurlijk ook niet echt milieuvriendelijk hahahaha).

Verder kunnen we natuurlijk bomen planten, dat helpt direct (een beetje).
Nog beter is een boompje laten groeien, die daar zelf terecht gekomen is, dus bijv een kastanje die uitloopt, omdat in dit geval er geen kweker aan te pas is gekomen, die kunstmest of andere chemische dingen heeft gebruikt, om het boompje te laten groeien.