Hoe maak je een perfect ronde bal?

Ik denk dan aan bvb. een bal van een kogellager of bvb. een biljartbal; wordt zoiets gegoten in een mal of wordt een bal op een draaibank gemaakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dit is een complex en lang proces. Het begint bij een mal, gaat via slijpen naar polijsten.

Het hele process in het engels:

http://science.howstuffworks.com/question513.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die wordt inderdaad gemaakt zoals mijn voorganger beschrijft.
Maar wetenschappers en technici zijn er op de dag van vandaag nog nooit in geslaagd een perfecte bolvorm te produceren.
De nagenoeg meest perfecte bolvorm die tot nu toe gemaakt zou zijn schijnt, als je het op grootte van de aarde zou maken, een paar centimeters van de perfecte vorm afwijken. Op de grootte van een knikker zou die afwijking dan natuurlijk nog miniemer zijn.