Kan lasagne elektrisch geladen zijn?

Toen ik gisteren mijn lasagne in de nieuwe microgolfoven stak en later wou voelen of het al warm was kreeg ik een kleine shock. Iets te vergelijken als statische elektriciteit tussen 2 personen... is dit normaal? Ik heb nog nooit eerder gehoord van statische elektriciteit op voeding...? Het gebeurt telkens opnieuw.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
5 jaar geleden
Zelfgemaakt of kant en klaar? In wat voor bakje of schaal zit het?
Amadea
5 jaar geleden
In een aluminium schaaltje?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kant en klaar aluminium. Maar volgens mij had ik het ook met zelfgemaakt cupcakes
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja, zo’n lasagne bakje haha
Amadea
5 jaar geleden
In een magnetron moet geen metaal worden gebruikt. Dat is de oorzaak van het effect. Er staat als het goed is dan ook op de verpakking van de lasagne dat je het gerecht eerst in een voor een magnetron geschikte schaal moet overhevelen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zet altijd , net als @koosknip, een metalen lepeltje in de beker bij melk verwarmen. Kan geen kwaad, volkomen onschadelijk.

https://www.nu.nl/alphen-aan-den-rijn/4331412/magnetron-vliegt-in-brand-in-alphense-gevangenis.html
Wilden popcorn maken, hadden het in een katoenen lap verpakt en daarna alles vergeten.

Antwoorden (1)

Door de elektromagnetische straling van de magnetron kan een produkt in de magnetron statisch geladen worden en kan je als je daar gevoelig voor bent een schok ervaren als je het produkt in de magnetron aanraakt, dit is over het algemeen onschadelijk.

Dit geld niet alleen voor lasagne maar voor alles .
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt!!!