Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zouden de plastic verpakkingen, die tegenwoordig om bijna al ons voedsel heen zitten, kankerverwekkend kunnen zijn?

Plastic of polymeren zijn doorgaans niet gezond voor je dat moge bekend zijn. Maar het gaat mij met name om de plastic versoepelers waarvan ik de naam niet weet.

Als je een plastic verpakking bv. een lege plastic azijn fles een paar jaar laat staan, brokkeld deze langzaam uiteen.
Dat komt omdat de plasticversoepeler vervliegt, waardoor de plastic fles uiteen valt. Mij idee was dus dat als de fles nog gevuld is, of welke andere verpakking dan ook, deze stof ook al aan het vervliegen is en dus in jou eten/drinken terecht komt.

De reden dat ik hiermee kom is, omdat ik een recent onderzoek heb gelezen,waarin voren kwam dat er naar grote waarschijnlijkheid tegenwoordig toch een aanzienlijk hoger percentage mensen met kanker is ten opzichte van meer dan 40 jaar geleden, en daar werd rekening gehouden met misdiagnosis van vroeger.

Ik hoop dat iemand met een antwoord kan komen en er daardoor misschien iets aan gedaan kan worden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onwaarschijnlijk.

Waarschijnlijker is dat er 40 jaar geleden heel wat gezonder werd geleefd. Mensen kookten zelf hun eten. Werd met minder bestrijdingsmiddelen gewerkt & elke dag gewoon je aardappels, groente fruit. Dat doen we allemaal niet meer. Daarentegen stessen we ons kapot, nemen 2 weken vrij en gaan langhuit in de zon liggen (Welke sterker is geworden) en verwachten met 6 uur slaap ook wel rond te komen.

Daardoor wordt de algemene weerstand tegen ziekte & fouten in je celmateriaal zwakker.

Zelfs al zou hier op GV iemand een antworod hebben dat nuttig zou zijn, dan gaat dat niet de reden zijnwaarom er iets aan het gebruik van plastic wordt gedaan hoor..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing