Deed Japan ook mee met de industriële revolutie?

hoe is Japan eigenlijk zo'n modern land geworden als het nu was?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Japan is zo groot geworden,door het namaken van alle nieuwe producten uit het westen en heeft zo van lieverlede een eigen industrie ontwikkeld. Maar van oorsprong imiteerden ze alleen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En n u lopen zij voorop. Je zult altijd op enige manier de afstand moeten inhalen. Het brote probleem voor Japan was dat ze geen benul hadden van de rest van de wereld. Ik heb ooit in de eerste Honda Civuc gezeten in Nederland, maar die auto paste gewoon niet voor een Europeaan. Dan kun je beter een westerse auto imiteren, dan een eigen auto ontwerpen. Japan was altijd al zeer inventief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb die -1 gegeven, omdat je zo negatief aankijkt tegen de geschiedenis. Nederland heeft - bijv. - wel de
aardewerkindustrie afgekeken van Japan.
Zoals jij het zegt is het een soort propaganda verhaaltje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef alleen de feiten weer,niets meer en niets minder.
IN 1870 was Japan het eerste Niet-Westerse land waar de industriële revolutie plaatsvond.
Sterker nog, ze waren eerder dan Nederland.

Zie ook:
http://www.collegenet.nl/index_mainframe.php?mainframe=http%3A%2F%2Fwww.collegenet.nl%2Fstudiemateriaal%2Fverslagen.php%3Fverslag_id%3D15265%26site%3D'
http://nl.wikipedia.org/wiki/Industri%C3%ABle_revolutie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Japan deed zeker mee, na het verlies van de tweede wereld oorlog is het land opnieuw opgebouwd met Amerikaans geld, net zo als europa. Hierover is voldoende te vinden op Wiki