Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zweeft de steen als ik eerst naar de ruimte ben geweest en ruimte in het potje deed ,en afsloot, terug naar de aarde ging en dan de steen er in deed?

Zonder dat de ruimte uit het potje kwam.
(PS:de ruimte is 'niks', geen zwaartekracht.)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
Erna55
6 jaar geleden
De zegt dat je " ruimte" in een potje doet.
Bedoel je te zeggen dat je lucht uit een potje laat ontsnappen en een vacuum potje mee terug neemt ? Vacuum en zwaartekracht zijn verschillende zaken.
gvrox
6 jaar geleden
En "geen zwaartekracht" en "gewichtloosheid" zijn ook twee verschillende dingen. Bijvoorbeeld als er een precies tegengestelde kracht is, dan ervaar je gewichtloosheid maar is er nog steeds zwaartekracht.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, de steen zweeft niet in een vacuum omdat deze gewoon aangetrokken wordt door de aarde. Zoals je zelf al zegt is er niets in de ruimte, maar dat betreft materie, de zwaartekracht verhuist niet mee, die is alleen afhankelijk van de afstand tot (grote) massa's. Overigens is er in de ruimte *wel* zwaartekracht, zeker in de buurt van sterren en planeten.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zonder zwaartekracht zou de maan niet rond de aarde blijven draaien en de aarde niet om de zon.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, geldt dat ook voor het 'tegengestelde'?
Als ik hier in m'n potje lucht doe van hier, en mijn steen er in doe, dan zweeft de steen NIET in de ruimte, in het potje?
Erna55
6 jaar geleden
Dus je wilt toch zwaartekracht en luchtledigheid wel weer aan elkaar koppelen ?
gvrox
6 jaar geleden
@CharlotteVerschueren als de steen in de ruimte NIET zou zweven, tegen welke kant van het potje zou deze dan aanzitten ?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding