Door te zoeken met https://scholar.google.nl/ kan je over allerlei onderwerpen wetenschappelijke artikelen vinden. Of je kan bijvoorbeeld hier zoeken:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

Toegevoegd na 1 minuut:
PubMed is een via het internet vrij (gratis) toegankelijke zoekrobot die de MEDLINE-databank met referenties naar medisch wetenschappelijke artikelen evenals de database met boeken van de NCBI doorzoekt. Vrijwel alle medisch belangrijke publicaties van de laatste tientallen jaren zijn daarin te vinden, over het algemeen met minimaal een samenvatting van het artikel, soms met een link naar het complete artikel. Juist gebruik van een zoekstrategie vergt enige training; er zijn ook interfaces (bijvoorbeeld Entrez PubMed) die de gebruiker wat meer proberen te helpen.

Google Scholar is een internetzoekmachine die de volledige tekst van wetenschappelijke artikelen uit verschillende disciplines doorzoekbaar maakt. De beta-versie werd uitgebracht in 2004. De Google Scholar-index bevat de meeste online peer review-tijdschriften van de grootste wetenschappelijke uitgevers van Europa en Noord-Amerika, plus wetenschappelijke boeken en andere tijdschriften die niet met peer review werken.