wat zou er gebeuren als je geen biologische klok hebt?

Ik vroeg me dit af omdat ik de biologische klok best wel interessant vind, en ik vroeg me af wat er zou gebeuren als je geen biologische klok hebt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan gebeurt er niets, maar moet je wekkers en kalenders gaan gebruiken.
Ik heb geen biologische klok, maar wel 3 wekkers. Daar moet ik wel een briefje bij leggen waarom die wekker af gaat.
Ik kan op elk moment van het etmaal slapen. Maar ik kan ook op elk moment van het etmaal uit mijn slaap gerukt worden en na een paar minuten (na een blik op het briefje) opstaan en doen wat ik moet doen.
Ik ben uitermate geschikt voor de wisseldienst: 5x 7:00-16:00, de volgende week 6x 0:00-6:00 werken.
Ik kan de klok rond slapen, maar ook na een slapeloze nacht prima functioneren.
Verkeerslawaai doet me niets als ik slaap. Zelfs niet als ze op 5 meter van mijn open raam asfalteren.
Licht ook niet. Ik slaap met de gordijnen open, terwijl een straatlantaarn in mijn gezicht schijnt.
Eten kan ik ook op elk moment van de dag of van de nacht.
Ik ben relaxed en heb geen gezondheidsklachten.
Maar niet iedereen is zo makkelijk als ik.
Reddie
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan krijg je last van stoornissen in het slaap-waakritme, en wordt het moeilijk op tijd op je werk of op school te zijn. Jouw functioneren in de maatschappij zal niet zo goed gaan lopen. Je kunt moe zijn, concentratie- en geheugenproblemen krijgen, een verminderd denk- en prestatievermogen, stemmingswisselingen, prikkelbaar zijn, hoofdpijn hebben, problemen op psychisch, professioneel en sociaal gebied, maagdarmproblemen, en cardiovasculaire problemen. Mogelijk moet je melatonine en ander medicijnen gaan slikken om een beetje te kunnen functioneren.
De biologische klok is belangrijker dan je misschien zou denken.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zijn er ook mensen die dit hebben? (Geen biologische klok)
Amadea
6 jaar geleden
Nee, gelukkig bestaan die niet. Alle planten, dieren en mensen bezitten een biologische klok.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+
@Michael Er zijn wel mensen waarbij de klok verstoord is geraakt. Meestal is dat te herstellen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je vergeet de connectie te leggen tussen hersenstam en regulatie slaap-waakcyclus.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hersenstam Althans ik neem aan dat je daar op doelt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zie niet waar.