Het hoogste priemgetal is in 2009 ontdekt en bestaat uit bijna 13 miljoen getallen (12.978.189)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Kan je dat getal even opnemen in je antwoord? Dank!

Andere antwoorden (2)

2^43.112.609 - 1 (een getal met 12.978.189 cijfers). Dit is overigens een zogenaad Mersenne priemgetal, dus van de vorm: 2^p - 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds de uitvinding van de elektronische computers is het grootst bekende priemgetal bijna altijd een Mersenne-priemgetal geweest, dit omdat er een bijzonder snelle priemgetaltest, de Lucas-Lehmer priemgetaltest, voor het vinden van getallen van deze vorm bestaat. Het op dit moment grootste priemgetal is 243.112.609 − 1 en bestaat uit bijna 13 miljoen (12.978.189) cijfers