Hoe kan men een echte, gemeende glimlach onderscheiden van een nep-glimlach?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Kijk naar die ogen. (Glim)lachen die mee, dan is de glimlach echt. Staan de ogen neutraal of zelfs treurig, dan is de glimlach nep.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De blik in de ogen inderdaad en de spieren rond de ogen verraden of de lach gemeend of geforceerd is.
13 jaar geleden
De spieren in de mondhoeken verraden oa. of het een echte of een fake lach is, bij de fake-lach wordt de mond in de lachstand getrokken maar de rest van het gezicht lacht niet mee.
Met een beetje oefening herken je dat zelf goed.
Veel boeken over lichaamstaal laten duidelijke foto's zien die dit illustreren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een echte glimlach opent de mond zich altijd, ook al is het maar een klein beetje.