Hoe kan ik verwijzen in Excel naar een celinhoud?

Als ik bv de inhoud van cel AF650 wil gebruiken in een formule dan neemt Excel de term AF651 op terwijl ik de waarde uit de cel als waarde wel gebruiken. Hoe moet ik dan de verwijzing naar de cel omschrijven zodat hij de inhoud pakt van die cel en niet de cel verwijzing?

6 jaar geleden
11.5K
TurfGraver
6 jaar geleden
De formule van die cel kopieeren?
Als ik de vraag goed begrijp?
paulus811
6 jaar geleden
=AF650 Of je hebt bij 'weergave' in het opties menu 'formules' staan ipv 'waarden'

Het beste antwoord

INDIRECT, functie

In dit artikel worden de syntaxis en het gebruik van de functie (functie: een vooraf geschreven formule die een of meer waarden nodig heeft, daarmee een bewerking uitvoert en een of meer waarden als resultaat heeft. Gebruik functies om formules - vooral formules waarmee lange of complexe berekeningen worden uitgevoerd - op een werkblad te vereenvoudigen en te verkorten.)INDIRECT in Microsoft Excel beschreven.

Beschrijving
Geeft als resultaat de verwijzing aangegeven door een tekstwaarde. Verwijzingen worden onmiddellijk geëvalueerd, zodat de inhoud kan worden weergegeven. Met INDIRECT kunt u binnen een formule de verwijzing naar een cel wijzigen, zonder de formule zelf te wijzigen.

Syntaxis
INDIRECT(verw_tekst, [a1])
De syntaxis van de functie INDIRECT heeft de volgende argumenten (argument: een waarde waarmee u informatie toevoegt aan een actie, gebeurtenis, methode, eigenschap, functie of procedure.):

verw_tekst Vereist. Een verwijzing naar een cel die een A1-verwijzing, een R1K1-verwijzing, een naam gedefinieerd als een verwijzing of een verwijzing naar een cel als een tekenreeks bevat. Als verw_tekst geen geldige celverwijzing is, geeft INDIRECT de foutwaarde #VERW! als resultaat.
Als verw_tekst naar een andere werkmap (een externe verwijzing) verwijst, moet deze werkmap open zijn. Als de bronwerkmap niet geopend is, geeft INDIRECT de foutwaarde #VERW! als resultaat.
Opmerking Externe verwijzingen worden niet ondersteund in Excel Web App.

Als verw_tekst naar een cellenbereik buiten de rijlimiet van 1.048.576 of de kolomlimiet van 16.384 (XFD) verwijst, geeft INDIRECT de foutwaarde #VERW! als resultaat.
Opmerking Dit gebeurt niet in eerdere Excel-versies dan Microsoft Office Excel 2007, waarin de overschreden limiet wordt genegeerd en een waarde als resultaat wordt gegeven.

A1 Optioneel. Een logische waarde die aangeeft welk type verwijzing de cel in verw_tekst bevat.
Als A1 WAAR is of is weggelaten, wordt verw_tekst geïnterpreteerd als een verwijzing van het type A1.
Als A1 ONWAAR is, wordt verw_tekst geïnterpreteerd als een verwijzing van het type R1K1.
SimonV
6 jaar geleden
Zat ik ook aan te denken, maar wist niet zeker of VS dit bedoelde.
Plus voor de uitgebreide uitleg!