Als een stof geen temperatuur heeft hoe voelt het dan aan?

Ik weet dat het niet mogelijk is maar stel er bestond een materie zonder temperatuur hoe voelt het dan aan als je het vast pakt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (2)

Stel dat je een stof zonder temperatuur als een stof op 0 Kelvin beschouwt dan verschilt dit feitelijk niet meer dan een object ondergedompeld in vloeibaar stikstof, of een ander heel koud object. De warmte van je vinger zal vloeien naar het object die geen temperatuur kent en de (huidcellen)waarmee je het aanraakt beginnen af te sterven tot iets wat "frostbite" wordt genoemd. Pak je het ineens vast dan heb je serieuze brandwonden, bovendien vervalt de materie bij die condities tot stof(nee dat fijne poeder-achtige)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat als iets zou bestaan zonder temperatuur dat het net zo zou voelen als alle andere voorwerpen die dezelfde temperatuur als je eigen handen hebben. Eigenlijk zou je het je kunnen voorstellen als een paar soorten zenuwen die uitgeschakeld zijn. Je hebt bijvoorbeeld warmteknopjes, koudeknopjes en drukgevoelige knopjes(zenuwen). Als de warmte- en koudeknopjes weg zijn blijft alleen het drukgevoel over. Hopelijk is dit wat je bedoelde!