Hoe krijg ik mijn Zaanse klok aan de praat, hij is gesmeerd geweest met (sla?)olie oid.die verharst is, deze plakkerige rommel is de oorzaak.

Ik zoek dus een methode om deze verharste olieresten van het uurwerk af te krijgen, deze zorgt dat de wrijving zo groot is dat de klok niet meer loopt.
Ik heb het al gepoogd met WD40, petroleum en Ballistol.
Wie weet hier een goede oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een schoonmaakbeurt geven met en reiniger op basis van geluid. Laten doen of via een advertentie iemand vinden die zo'n ding heeft of uiteraard eentje zelf kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
De hele klok in een ultrasone reiniger stoppen? Dat pas niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hem maar wegbrengen naar een goede klokkenmaker. Die haalt hem deels uit elkaar en reinigt hem ultrasoon. Tenminste als de klok dat waard is. Ik weet overigens niet of professionele reinigers echt zo klein zijn.

Andere antwoorden (1)

Een goede oplossing is,naar een goede klokkenmaker te gaan en het karwei aan hem overlaten.