Is veel postzegels likken en envloppen likken ongezond of gezond?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Postzegels likken hoeft tegenwoordig niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik heb al heel lang geen "likpostzegels" meer gekregen bij het postkantoor alleen maar plakkers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar hebben wij een hond voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kwaliteit van het gum is die voor of achteruit gegaan? das ook een vraag die er bij hoort vind ik ....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha edwinemanue...

Het beste antwoord

He Gerrit, wist je dat de lijm van postzegels (de gom waaraan je likt als je een postzegel op een brief of pakje wilt plakken) gemaakt is van onder meer visafval? Als je allergisch bent voor viseiwit, kun je daar dus een behoorlijk allergische reactie van krijgen. Je kunt er bijvoorbeeld eczeem van krijgen op en in je mond. Bovendien kunnen in de lijm van postzegels gluten voorkomen. Hiervan kunnen mensen met glutenallergie last krijgen.

Dus, gebruik een sponsje.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ongezond, je kan je lelijk snijden gedurende de envelop dicht te likken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Au, idd ja!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd
gezond zal het niet zijn, dan zouden ze duurder zijn en zouden mensen de hele dag postzegels likken.

Nee even zonder geintjes, als het ongezond was waarom zouden ze mensen er dan aan laten likken?

Voor de zekerheid: Lik er geen 50 per dag..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig hoef je toch niet meer aan postzegels te likken????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ongezond natuurlijk,het is niet voor niks,dat je ze alleen op stikkers nu kan krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou dat het echt zijn? of gewoon gemak dient de mens?
Het ligt misschien aan de inhoud van de envelop die wellicht het meeste gevaar opleverd, vooral als je de afzender vermeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is niet lekker en klaarblijkelijk ongezond vanwege mogelijke allergie oproepende reacties.
koop zo mogelijk zelfplakkers pruts, is mogelijk ingeval van en enveloppe én postzegel tegenwoordig.