Is het soortelijk gewicht van iemand die overgewicht heeft lager dan van iemand die dat niet heeft of mager is?

Bij het zwemmen valt mij op dat magere mensen dieper in het water liggen,sommigen hebben zelfs moeite het hoofd voldoende boven water te houden ze zinken dieper weg.

7 jaar geleden
2.3K
Z512099
7 jaar geleden
Dikke mensen hebben meer lichaamsvet, daardoor drijven ze beter, vrouwen drijven ook beter omdat ze meer lichaamsvet dan mannen hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Spieren zijn zwaarder dan vet .

Het beste antwoord

Ja, indien de overige bestanddelen gelijk zijn (bijv. botten met een veel grotere dichtheid dan water; Been 1,9) zal een heel dik iemand gemiddeld geproken een lager soortelijke gewicht dan een mager iemand.

Alle vetten zijn zeer slecht oplosbaar in water en hebben een dichtheid (rond de 0,9 g/cm3) die kleiner is dan van water (1,0 g/cm3), zodat vet op water drijft. Gemiddeld wordt dan bij veel vet het soortelijk gewicht van een dik persoon lager.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vet
http://www.soortelijkgewicht.com/vaste-stoffen
7 jaar geleden
flyingcrow
7 jaar geleden
Bedankt!