Hoe verwijder je kleurstoffen en geurstoffen uit urine?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
bamibal
7 jaar geleden
http://www.salon.com/2014/04/16/powered_by_pee_new_filtration_system_converts_urine_to_water_and_electricity/

Antwoorden (1)

Kleur- en geurstoffen kun je uit een oplossing verwijderen door de vloeistof te behandelen met actieve kool.
Kleur- en geurstoffen hechten zich aan de koolstof en verdwijnen uit de oplossing.

De kool moet fijn poeder zijn zodat het oppervlak van de kool zo groot mogelijk is.
De kunt een doosje noritcapsules verpulveren en het poeder in een flesje bij de urine doen.
Elk uur even schudden en na een dag (denk ik) zullen de kleur- en geurstoffen zijn geadsorbeerd.

Door filteren over een koffiefilter kun de kool scheiden van de urine.

Als daarna de kleur en geur nog aanwezig zouden zijn, dien je het een tweede keer te doen met een grotere hoeveelheid fijngemalen norit.