Hoe kun je van een tic afkomen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Heb hem net sinds 2 dagen en word er nu al gek van

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb jarenlang een ticstoornis gehad. Tics worden erger bij stress. Toen ik op school zat was het dus veel erger. Doe dus iets waar jij rustig van wordt en slaap genoeg (ik hoop dat de tic je niet uit je slaap houdt). De twee nieuwste therapieën tegen tics zijn: 1. het onderdrukken van de tic waardoor je went aan het onaangename gevoel van de tic niet uitvoeren (exposure en responspreventie); 2. als de drang naar de tic opkomt de tic niet uitvoeren maar vervangen door een andere beweging (habit reversal). Dus dit kun je allebei zelf proberen. Succes.

niet hier, ga naar je huisarts voor verder advies.

Gewoon door streng te zijn voor jezelf, en het niet meer toe te staan. Verder door goed te rusten, en tijd nemen voor jezelf.

ik heb vele tiks gehad in mn leven ( tics en rake klappen en ook fysieke rake klappen ) een manier is...een materiele substantie vinden die heel erg goed bij je lichaam en smaak past... op een dag kwam ik tot de ontdekking dat bij mij steranijs thee een heel rustgevende werking had ( anti-tic ) of dit bij iedereen werkt weet ik ook niet... zo zijn er ook andere stoffen bekend maar die zijn verboden ... bijv opium het kan ook zijn dat er toch iets in je voeding zit waar je dus absoluut zenuwachtig van word .... niet elke docter geeft je een verwijs briefje maar je kan ergens in nederland wel op 1000 verschillende stoffen worden getest : zowel voeding als bijv een parfum... zelf word ik heel erg rustig ook van een goede vleesmaaltijd.... ook kan het zijn dat er toch een stress factor in je leven is maar dit kan van alles zijn ..... bijvoorbeeld een ongunstige woning .... of een geluids storing... Toegevoegd na 10 minuten: ps ps een beetje zelfdocteren : mischien : moet je een rustig plekje op zoeken en dan terug gaan denken ....een paar dagen geleden : en dat kijken of je nog iets weet van toen het begon....mischien werkt dat

Het is al goed dat je jezelf er al zo snel van bewust bent dat je een tic hebt. Probeer bewust te zijn van je tic op het moment dat je ermee bezig bent, of nog liever, ermee wilt beginnen. Leid dan je aandacht af naar iets anders en geef jezelf iets anders te doen. Ik beet vroeger altijd nagels (nu soms nog weleens...) maar probeer mezelf er steeds van bewust te zijn als ik eraan wil beginnen. Als dat zo is ga ik iets anders doen met mijn handen om maar geen nagels te bijten. Bijvoorbeeld een kop koffie drinken waardoor ik de kop vast moet houden. Of gewoon mijn handen in mijn zak steken. Succes.

een tic! als je voelt dat het de overmacht neemt , zoek een afleiding in de vorm van een hobby ga lekker een wandeling maken of ga in je tuin werkjes doen. of bij slecht weer een goed boek lezen kortom er zijn genoeg alternatieve te bedenken dan je al 2 dagen gek te maken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100