Heeft de duo studiefinanciring voor ou in engeland ?

Ik will graag in de uni.

Kan ik duo krijgen als ik daar studere ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Utrecht
7 jaar geleden
Ik vrees dat je eerst wat aan je Nederlandse taal zal moeten verbeteren voor je aan welke universiteit dan ook terecht kan (of koop een nieuw toetsenbord). Je maakt meer taal & typfouten dan dat je woorden gebruikt.....

Antwoorden (1)

Dat is niet met zekerheid te zeggen. Het is mogelijk Nederlandse studiefinanciering aan te vragen voor een studie in het buitenland. Duo zoekt dan voor je uit of je studiefinanciering kunt krijgen.

Je kunt in Nederland studiefinanciering krijgen als je:
- op het moment dat je studiefinanciering ingaat jonger dan 30 bent
- een voltijds of duale opleiding volgt aan hbo of universiteit die minimaal 1 jaar duurt
- de Nederlandse nationaliteit hebt of aan de voorwaarden voor niet-Nederlanders voldoet.
- je maximale recht op studiefinanciering nog niet hebt verbruikt.

Om in het buitenland financiering te krijgen, gelden drie extra voorwaarden:
1. De opleiding in het buitenland is van voldoende kwaliteit.
2. Je krijgt geen studiefinanciering van een buitenlandse overheid.
3. Je hebt een aantoonbare band met Nederland.
In de volgende gevallen hoef je niet aan de derde voorwaarde te voldoen:
- Je bent migrerend werknemer.
- Je werkt voor een Nederlandse overheidsorganisatie in het buitenland.
- Je vader of moeder werkt voor een Nederlandse overheidsorganisatie in het buitenland.
SimonV
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Als aanvulling: Voor die3e voorwaarde ('aantoonbare band met Nederland'): Als je van de afgelopen 6 jaar 3 jaar legaal in Nederland hebt gewoond, voldoe je automatisch aan de 3e voorwaarde. https://duo.nl/particulier/student-hbo-of-universiteit/buitenland/extra-voorwaarden-buitenland.jsp