Hoeveel mensen gebruiken er PayPal in Nederland?

PayPal is makkelijk snel en veilig, maar waarom gebruiken mensen dit niet binnen Nederland?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Twee miljoen Nederlanders hebben een account.
Of ze die actief gebruiken is de vraag. Van de 127,4 miljoen online aankopen in Nederland werden vorig jaar maar weinig met PayPal betaald.

Volgens Berend Jan Beugel van Betaalvereniging Nederland heeft iDeal een aantal belangrijke succesfactoren, die ontbreken bij PayPal. Zo kan iedereen met een Nederlandse rekening die al internetbankiert ook direct iDeal gebruiken. Een aparte aanmelding of registratie is niet nodig.
Nog een reden om voor iDeal te kiezen en niet voor PayPal is dat de betaling gegarandeerd en direct zichtbaar is. Voor winkeliers is dit heel aantrekkelijk, zegt Beugel.
Maar bovenal zijn de transactiekosten van PayPal hoger dan de kosten voor iDeal.

Persoonlijk vind ik de kopersbescherming van Paypal aantrekkelijk. Je krijgt je geld terug als je je bestelling niet ontvangt en zelfs de verzendkosten als je een bestelling terugstuurt.

Toegevoegd na 2 uur:
Edit: vorig jaar = 2014.
SimonV
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Bedankt voor je aanvulling.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Duidelijk antwoord