Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er een wet van.. voor het zoeken van iets?

Hoi!

We waren net iets aan het zoeken, begonnen vooraan in de bak, en vonden het achteraan in de bak. Als je achteraan was begonnen met zoeken had het waarschijnlijk gewoon vooraan gestaan.Iets wat vele waarschijnlijk bekend voorkomt.
Is er voor deze situatie ook een soort 'Wet van...'? het valt net niet binnen 'de wet van Murphy'.. HELP? hier is op het internet moeilijk naar te zoeken aangezien je naar een "wet" zoekt en dan komt google al snel met Murphy of een wetboek.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Of het een serieus antwoord is betwijfel ik, maar ik heb er een gevonden, namelijk

De wet van Boob : Je vindt iets altijd op de laatste plaats waar je zoekt.

Toegevoegd na 4 uur:
In dit kader vond ik ook nog een andere wet, de Wet van het Zoeken:
De eerste plaats waar je iets moet zoeken is de laatste plaats waar je zou verwachten het te vinden.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Je vindt uiteraard iets altijd op de laatste plaats waar je zoekt, want daarna zoek je niet verder.
Ivana
9 jaar geleden
Goed zo Bamibal!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan het ook op de eerste plek zoeken, wat dan gelijk de laatste plek is. Maar de laatste plaats is niet altijd de eerste plaats.
Het ging ook niet om bijdehante kanten van de vraag, maar om de ongeschreven wet (van Boob dus)..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Definitie van zoeken: daar kijken waar het niet is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Letterlijk schreef W.F. Hermans in 1988:
de Wet van Boob:
“Je vindt iets altijd op de laatste plaats waar je ernaar zoekt.”
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing