een microscoop... daarmee kan hij eindeloos on de microscoop, dingen bekijken..zoals suiker ,zand, en zelfs beestjes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Bijvoorbeeld zelf een regenboog maken....

Kijk eens op de site! Talloze leuke zaken voor de kids!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De allerleukste is een suikerklontje in een fles coca cola laten vallen....... maar of mama dat experiment kan waarderen????????

verder heb ik bij zo'n witte boekenzaak voor een paar euro een boek vol experimenten gehaald

nu met kerst zijn experimenten met kaarsen wel leuk, dat je laat zien dat een waxinelichtje in een jampot uitgaat als je de deksel erop doet enz
13 jaar geleden
Een vol glas water afdekken met een kartonnetje (bierviltje) en dan omdraaien en zen dat het water er niet uitloopt.
Buiten kan je slingeren met een emmer water zodat het zelfs ondersteboven er in blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goocheldoos kopen. Veel plezier voor weinig geld en experimenten te over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien kun je hier ook leuke dingen vinden.

Toegevoegd na 14 minuten:
En misschien niet echt een experiment, maar spoorzoeken in de sneeuw, is het nu de hond of de kat die langs is geweest?
13 jaar geleden
Met baking soda en azijn een zelfgemaakte vulkaan laten uitbarsten. Met een viltstift tekenen op koffiefilters en kijken hoe dit uitloopt in het water. Kalkhoudend materiaal bij rode kool doen en kijken hoe het verkleurt.
De zaterdag editie van het NRC handelsblad kopen met de kleine wetenschap achterop, daar staat elke week een nieuwe poref.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoontje heeft meerdere sets van 'ein-o'. Hij vindt het helemaal leuk! En het is ook nog een leerzaam.

(hij is 9jaar maar het is ook prima te doen voor kinderen van 8)

Ik heb ze zelf besteld op deze website:

http://www.denkspellen.nl/zoek.php?zoek=ein-o
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een metaaldetector , daar zijn ze meestal zot van.
Allez , dat was toch zo bij mijn peetjes.
De bedoeling is natuurlijk schatten gaan zoeken.
En een detector hoeft niet duur te zijn.
Vinden ze keinijg!