Moet je elke dag andere schoenen aan?

Iemand zei tegen mij,dat hij elke dag van paar verwisselt en dat zeer goed voor je voeten is

Juist?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Ja, dat is heel goed.
Die persoon gaf je een goed advies.

Afwisseling is het beste, niet alleen voor je voeten, maar voor je gehele lichaam. Je kuiten, je loophouding, etc.
En loop thuis ook regelmatig eens op sokken of blote voeten.

Schoenen zijn een prachtige uitvinding, maar elke dag de zelfde schoenen dragen is totaal niet goed.

Door telkens van schoenen te wisselen, train je de spieren in je lichaam telkens net een fractie anders.
Als je altijd maar de zelfde schoenen draagt, en in 1 keer ineens andere schoenen gaat dragen, krijgen je spieren een ongezonde opdonder welke blessures met zich mee kunnen brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke mafkees geeft hier een min voor Was het maar verplicht een onderbouwing te geven plus 1 Conan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks Barcelonaman! Zal van de min niet wakker liggen.
Vind het meer zielig voor de minkukel zelf, dat hij of zij niet capabel genoeg is om een min te kunnen onderbouwen.

Andere antwoorden (5)

Ja, en beter voor je schoenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, als je schoenmaker bent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een antwoord voor iemand die wetenschap heeft gestudeerd een dikke min
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tjonge... Gebruik nou zelf je hersens een keer. Wie heeft baat bij het "elke dag andere schoenen aan" verhaal? Ja, de schoenmaker. Ik koop per jaar 3 paar schoenen ongeveer en daarmee zijn mijn voeten en mijn omgeving (voetengeur) zeer tevreden. Belachelijke minkukels..... Maar eentje die toelichting durft te geven, Hulde daarvoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plus van mij, met de simpele onderbouwing: Waarom zou iemand die wetenschap gestudeerd heeft, geen luchtig of eventueel grappig antwoord mogen geven? De juistheid van je antwoord, waag ik wel te betwijfelen.
Waarom zou de schoenmaker er baat bij hebben? Als je 1 paar schoenen hebt, slijten deze continu.
Heb je 6 paar schoenen slijten ze om en om. Dus of ik nu elke maand met mijn enige paar schoenen bij de schoenmaker kom, of elke maand met 1 van de 6 paar schoenen, zal voor hem niks uitmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat erom MH75 ik krijg 4 paar schoenen van de zaak per jaar IS HET VERSTANDIG om per dag te wisselen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee mh75, hoe kom je daar nou bij? Als je met één paar schoenen bijvoorbeeld een jaar doet, kun je ook twee of drie paar schoenen kopen, dagelijks tussen die schoenen afwisselen, en dan twee of drie jaar met die twee of drie paren doen. Je koopt dus niet meer schoenen.
Het is mede voor de levensduur van je schoenen belangrijk dat ze kunnen uit-luchten. Daar door gaan ze per paar langer mee. Voor je voeten is het belangrijk dat ze weer in een goed uit geventileerde schoen komen. Mede is het belangrijk als je een inlegzool gebruik om deze er uit te halen als je ze uittrek. Ook voor de ventilatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor je voeten maakt het niks uit, tenzij je makkelijke met moeilijke schoenen verwisselt. Het is echter wél heel goed voor je schoenen. Voor je voeten is op blote voeten lopen eigenlijk uiteindelijk nog het beste. Helaas is dat in ons klimaat niet altijd de meest voor de hand liggende optie. Stevige schoenen van ademend materiaal (leer) met een hakje van tussen de 1 en 3 centimeter zijn dan de beste optie. Helemaal platte schoenen zijn net zo funest als te hoge hakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zouden platte schoenen funest zijn? Als dat zo was hadden we in de tijd dat we nog op blote jatten liepen, toch wel hogere hielen ge-evolueerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet te maken met het feit dat in helemaal platte schoenen (en dan moet je echt denken aan van die ballerina´s ) je voet niet goed kan afrollen. Slippers hebben dat weer niet, omdat die niet met de voet meegaan. Een heel klein hakje (en een gemiddelde gymschoen of herenschoen heeft al een hoog genoege hak) geeft net voldoende steun aan de SCHOEN om goed te kunnen afrollen met de voet mee. Het heeft dus niks te maken met de hoogte zelf, maar met de vorm van de leest. Je voelt het ook als je op flatjes loopt ; dat loopt gewoon minder goed dan op blote voeten.
Een aantal keer per dag van schoenen veranderen.
Dat is wellicht de beste oplossing.
Een hele dag baskets of andere sneakers dragen, wordt afgeraden. Dat geldt ook voor het dragen van teenslippers en hoge hakken. Voor het voetcomfort wordt aangeraden om verschillende soorten schoenen te dragen per dag. Vrouwen in de Verenigde Staten geven het goede voorbeeld door met sportschoenen naar het werk te gaan en de schoenen met hoge hakken pas aan te trekken op kantoor!