Hoe is het mogelijk dat een lichaam dat gecremeerd wordt even overeind komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Een tijdje geleden werd er een vraag gesteld over wat er gebeurt tijdens een crematie. Een persoon die stelde bij een crematorium gewerkt te hebben, liet weten dat dit een absolute fabel is. Een lichaam dat gecremeerd wordt, beweegt dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant! Ik vond het altijd al vreemd, dat alles tot as zou verbranden, maar de resten worden gewoon nog gemalen. Apart.

Andere antwoorden (3)

Dat is een fabeltje of zo als Loenie zegt een bakerpraatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Moolkeesje, bakerpraatje is in dit geval niet helemaal het goede woord. Een baker praatje gaat over alles rondom zwangerschap en geboortte.
De kletspraatjes van bakers of te wel vroedvrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om het toch maar even beter te weten. In des bakers tijd,stond geboorte vaak gelijk aan overlijden(babysterfte).
Alleen ontbrak het aan crematoria. Maar,jullie hebben helemaal gelijk hoor!
natuurlijk niet.
ten eerste hoe moet je je lichaam sturen als je dood bent? en op vuur kan je niet zweven daar zak je ook doorheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het al zou gebeuren, dan is dat doordat er bepaalde spiergroepen worden geprikkeld door het vuur... het zou dan een vorm van stuiptrekkingen zijn... de overledene is echt dood en merkt er niets van...

Zo kunnen mensen ook zuchten als ze al dood zijn... dat lijkt ook heel eng...maar ze merken er niets van...

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je een velletje paier verbrandt, beweegt dat ook... het krult op... dat zou bij mensen ook min of meer kunnen gebeuren...

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je een velletje paier verbrandt, beweegt dat ook... het krult op... dat zou bij mensen ook min of meer kunnen gebeuren...

Toegevoegd na 4 minuten:
papier bedoelde ik natuurlijk...

Toegevoegd na 4 minuten:
papier bedoelde ik natuurlijk...