Ik vind van wel. Vaak kijk ik even op buienradar.nl en het komt vaak wel overeen met de werkelijkheid.

Hoe verder je vooruit wilt kijken hoe onbetrouwbaarder de voorspelling wordt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, ik kijk altijd even voordat ik met de hond naar buiten ga. Ik vertrouw er volledig op. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind ook van wel.
De keren dat ik erop gekeken heb, vond ik het zelfs wonderlijk hoe goed de voorspelling klopte. Bijna tot op de minuut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik vind van wel. Alvorens op mijn brommer naar mijn werk te vertrekken keek ik bij (dreigend) regen altijd op buienradar. Meestal kon ik tussen de buien door manoeuvreren. Persoonlijk stel ik weerradar meer op prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en zeker als je je eigen woonlocatie als voorleur instelt. Je kan dan nog duidelijker de beelden bekijken. Bij miezerregen kan er wel een vertekend beeld optreden. Dit is ook voor de radar moeilijker waar te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker, Ik heb wel is gevist en de buien radar in de gaten gehouden. Zo kon ik op tijd mijn spullen inpakken en vertrekken. Werkte heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou dat niet te vertrouwen zijn. Het zijn actuele satalietbeelden en daar is niets mee aan de hand. De weersvoorspelling blijft natuurlijk een voorspelling, maar hoe korter in tijd, des te nauwkeuriger ze zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buienradar is goed te vertrouwen als je kijkt naar het huidige moment. Je wilt echter meestal weten hoe de stand van zaken over een kwartier/uur is. Deze situatie wordt (uiteraard) voorspeld en daar zit een zekere onnauwkeurigheid in. Ik heb daar wel eens op gelet en vaak zie je dat de 5 minuten verschuiving sneller gaat dan in werkelijkheid. Het is een prima benadering van deze werkelijkheid maar kan mijns inziens nog geoptimaliseerd worden. Hoe localer je kijkt hoe onnauwkeurig natuurlijk en miezerregen wordt, geloof ik, niet gesignaleerd.

Al met al een prima applicatie waar je best vanuit kunt gaan maar die ook niet helemaal perfect is, maar dat ligt meer aan het weer dan aan de applicatie, want er is niets onvoorspelbaarder dan het weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gewoon een van de vele metingen die er gedaan worden .
Ik kijk het altijd op het weer .nl en op die pagina kun je de pluimverwachting aanklikken .
Dan kun je op die sitè het gemiddelde zien van 50 weerstations en dat is het meest betrouwbaarste .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De buienradar is het meest betrouwbaar op ongeveer 30 kilometer afstand van de radar.
Er staat een radar bij Den Helder en eentje bij De Bilt.
Vlakbij de radar heb je een blinde vlek, maar die wordt dan ingevuld door de andere radar. Hierdoor ontstaat een dekkend beeld.
Uit ervaring is het beeld behoorlijk betrouwbaar. Motregen is overigens niet zichtbaar voor de radar.
Echter om hier ook een beeld van te geven hebben ze een link naar de motregenradar. Deze wordt ingevuld door waarnemers/vrijwilligers op de grond. Zo ook met de sneeuwradar. De radar kan wel neerslag zien, maar niet hoe die op de grond valt, waarnemers vertellen de website waar ze sneeuw zien vallen.
Al met al kan je aardig op aan van de buienradar, je kan aardig zeggen of het over een uur gaat regenen of droog gaat worden. Ik woon zelf in het midden van het land en ik ga soms 10 minuten later naar mijn werk omdat het dan droog is.