Kleurenblind betekent gelukkig niet dat je geen enkele kleur kunt waarnemen. Mensen met kleurenblindheid lopen niet in een geheel zwart-witte wereld rond.

Alhoewel mensen met een ernstige vorm van kleurenblindheid waarschijnlijk wel minder emoties hebben bij kleuren, zijn er nog miljoenen andere (belangrijkere) dingen die emoties triggeren. Dus ik denk niet dat het probleem zo ontzettend ernstig is voor de gemiddelde kleurenblinde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je kleurenblind bent, zie je wel kleur, maar niet alle kleuren.
Mijn vader heeft eens klappen van zijn juf gehad omdat hij de lucht mooi blauw kleurde en dat bleek paars te zijn.
Nou, paars is dus blauw voor hem. Paars werkt dan als blauw, stel ik me dan zo voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oom van mij was totaal kleurenblind: hij zag geen verschil tussen een kleurenfoto en een zwart-wit foto, en kleuren-tv was voor hem ook gewoon zwart-wit. Gelukkig had hij een beroep waar kleuren geen rol spelen: accountant. Hoewel: er kon ook wel eens een kolommetje cijfers in kleur staan...
Maar een rijbewijs kon hij niet krijgen, en kleren kopen was ook moeilijk, dat deed z'n vrouw voor hem. Hoe het vroeger op school met tekenen en zo gegaan was, daar heb ik hem nooit over gehoord.
Overigens denk ik dat het met z'n emoties wel meeviel hoor! Hij was zo geboren, dus hij wist niet beter.