Wat is arbeid nu precies?

in de sterkteleer of thermodynamica dus niet dat je elke dag naar je werk gaat...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Arbeid word altijd verricht door een kracht.
Arbeid is dus per definitie het product van kracht en verplaatsing.
De eenheid van arbeid is dan ook de eenheid van kracht (in newton N) maal de eenheid van verplaatsing ( in meters m) = Nm (newton meter) Arbeid is een vorm van energie, zoals ook warmte een vorm van energie is.

Het symbool voor arbeid wat jij zoekt is W met de eenheid Joule ( J ) = Nm = kg m2/s2 (de tweeën zijn kwadraat)

Ik hoop dat je het begrijpt :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

W = F x s
Arbeid = kracht x afstand
J of Nm = N x m
Joule of Newtonmeter = Newton x meter

Het heeft dus te maken met de moeite die ervoor nodig is (kracht) om een voorwerp te verplaatsen (afstand).

In de thermodynamica wordt warmte aan arbeid, voor elke arbeid staat namelijk een vaste hoevelheid warmte die erbij vrij zou moeten komen. (in theorie)