Vergaat de wereld echt in 2012? nu even serieus please

Ik weet het dat er al velen vragen waren over dit onderwerp, maar ik heb eigenlijk nog echter geen goed antwoord gehad. Misschien klinkt het stom maar ik ben hier echt heel bang voor, ik bedoel ik ben pas 16 jaar, dan zal ik nooit kinderen kunnen krijgen en mijn eigen huis hebben en dergelijke. ja misschien dan als ik 18 ben, maar dat wil ik nog niet. Er heerst bij mij echt een grootte angst dat er iets gebeurt, al mijn dierbare die ik nooit meer zal zien, ook al gebeurt dit bij ons allemaal. Maar is het al zeker vastgelegd dat dit gaat gebeuren? ik word helemaal ziek als ik die filmpjes op Youtube zie. Er is zelfs een filmpje van een vrouw die er zeerzeker van overtuigd is dat het gaat gebeuren en al allerlei reddingsmiddelen in huis heeft gehaald, zie link: http://www.youtube.com/watch?v=QFmsC_ET2oQ&feature=related

pfff.. :(

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Volgens de Maya legende zou inderdaad de wereld vergaan in 2012 overigens zou volgens die zelfde legende de wereld al 5 keer zijn vergaan. Er is vrijwel elk jaar voorspeld dat de aarde zal vergaan tot nu toe is dat gelukkig nog niet uitgekomen maar dat laat zien dat je die voorspellingen niet al te serieus moet nemen. Miljoenen mensen waren er bijvoorbeeld van overtuigd dat de wereld in 2000 ook zou vergaan er waren zelfs mensen die hun huizen verkochten en op een grote berg geld wachten tot de wereld verging. Er gebeurde gelukkig niets. Ik zou me er geen zorgen over maken. Deze voorspellingen zijn gefundeerd op losse stenen en onzinnige interpretaties van teksten en kalenders van volkeren waar we eigenlijk lang niet alles over weten. Leef je leven maak je geen zorgen. Als we ons van elke voorspelling dat de aarde verging serieus moesten nemen dan was de aarde letterlijke al duizenden keren vergaan. Ps. Waarom post je dit bij wetenschap. Deze voorspellingen zijn gebaseerd op religie en spiritualiteit en hebben niets met wetenschap van doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja sorry dat ik het bij wetenschap plaattse, maar ik wist echt even niet waar ik het moest plaatsen, maar bedankt voor je antwoord, dit is het beste antwoord wat ik heb gekregen :)

Andere antwoorden (10)

Als je me deze vraag in 2013 stelt, dan zal ik hem beantwoorden voor je.

Als de weervoorspellers al moeite hebben met een akkurate voorspelling van het weer van volgende week, dan vraag ik me af of je je hier heel veel zorgen over moet maken.

Ik zou zeggen: Leef en geniet, dan kunnen ze je dat vast niet meer afpakken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maak je geen zorgen. Al kan ik zelf niet in de toekomst kijken, kan ik wel een geschiedenisboek openslaan. Sinds het ontstaan van de mens en godsdienst, zijn er doemzeggers geweest. Telkens weer zijn er profetieën geweest over het einde van de wereld. Allemaal niet waar geweest. Zo ook nu. Slimme mensen de wereld over zijn nu bezig roem en winst voor zichzelf te werven door in te spelen op de angsten van veel mensen over de toekomst. Het gaat niet gebeuren...

Maak je spaargeld niet op, leer hard voor je eindexamens, ga heen en vermenigvuldig u.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat lijkt me niet. In het verleden zijn er al vaker dreigingen geweest dat de aarde zou vergaan. Denk daarbij aan 2000, waarbij alle computers het zouden begeven wat een enorme chaos zou creeeren. Vooralsnog heb ik nog geen concrete aanwijzingen kunnen vastellen voor het daadwerkelijk vergaan van de aarde. Zo is er grote onduidelijkheid hoe de aarde zou vergaan. Imo is het een hype. Maar als er maar genoeg mensen in gaan geloven zou het waarheid kunnen zijn. Het is ook hoe je zelf er tegen aan kijkt. Desondanks zou ik het advies geven om voorlopig lekker van het leven te genieten. kan je daar tenminste achteraf geen spijt van hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt overal wel bang voor zijn, en als je daardoor je leven laat bepalen heb je geen leven meer.

Neem dit soort berichten dus met een korreltje zout, en ga verder met je leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De wereld vergaat echt niet in 2012. Stel je voor dat dit echt het geval zou zijn, denk je dan niet allerlei machtige mensen dit niet zouden weten? Neem als voorbeeld een presidentenals Obama, of een talkshow host als Oprah. En denk je dan niet dat zodra ze dit zouden weten, ze niet hele andere dingen zouden doen dan wat ze nu doen? Zou Oprah dan nog een tv-uitzending maken, of liever met haar partner en hondjes nog van andere dingen in het leven gaan genieten? Zou Obama zich dan druk maken over de relatie met de moslims en de toestand in Afghanistan? Of zou hij dan niet liever met zijn kinderen naar een pretpark gaan, zolang het nog kan.

Vertrouw nooit zaken die gebaseerd zijn op angsten, verdiep je in feiten en bedenk altijd de vraag "als dit waar zou zijn, wie van de mensen die ik echt vertrouw gelooft dit ook en is dit maar 1 persoon, hoe komt dat dan?". Laat nooit je leven bepalen door zaken die mogelijk kunnen gaan gebeuren, want als ze niet gebeuren heb je je leven voor niets aangepast. Geniet van het leven!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb het boek "The mystery of 2012" gelezen. Dat is een verzameling van bijna alle theorieen over 2012 die er zijn. Die theorieen klinken allemaal heel geloofwaardig. Maar ze voorspellen allemaal iets totaal anders, dus er valt niet echt een conclusie uit te trekken. Er zijn wel meer positieve theorieen dan negatieve valt me op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sorry ik wou je juist een duimpje omhoog geven :-(
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb hem voor je gegeven!
Nee hoor, de wereld blijft gewoon bestaan...

Het enige dat verandert is de omgang van mensen onderling... We leven in de nadagen van het ik-tijdperk dat in 2012 ten einde loopt...
Er komt een nieuwe mens die vanuit het wij gaat denken en handelen. Dat verandert de wereld want dan wordt er op den duur geen schade meer aangericht...

Bang zijn, daar heb je niets aan en helpt ook niet...
De wereld vraagt jou om te veranderen. Zijn apen niet mensen die tot op de dag van nu geweigerd hebben om de bomen te verlaten? Zo zullen er ook zeker mensen blijven weigeren om uit het ik-denken te komen, maar dat duurt hooguit 100 jaar. Survival of the fittest. Vertaald is dat: Zij zullen overleven, die zich het beste kunnen aanpassen.

Dat je je op 16-jarige leeftijd daar zorgen om maakt, laat zien dat je klaar bent voor de nieuwe tijd...

dank je
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sorry maar zweverige verhalen die wetenschappelijke onderbouwing missen geef ik een duimpje omlaag. Welke aanwijzingen zijn er voor het veranderen van het Ik-tijdperk? Hoe weet jij dat er een wij mens komt? Apen zijn geen mensen die weigeren bomen te verlaten als je dat beweert snap je niets van de evolutie. Ik vind het prima dat je deze uitspraken doet maar geef ze fundament. Hiermee indoctrineer e een 16 jarig kind met wat ik zweverige praat vind.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
op de laatste zin na, moet ik je helemaal gelijk geven... :-)
Gingen we niet ook allemaal dood door een bepaalde deeldjesversneller die een zwartgat zou creeëren en ons allemaal zou vernietigen? Volgens mij gebeurt dat zelfs nog eerder dan 2012 dus als het goed is hoef je je geen zorgen te maken en zijn we dan allemaal al lang en breed dood. (dat laatste was sarcastisch voor de mensen die het niet snappen) Als iemand iets zegt komt er meteen een hoop ophef en meestal is het over niks. Ik zou je er maar niet zo druk over maken en lekker je leven leiden.

Ow even over dat filmpje als dat waar is dat heeft een reddingsvlot niet veel zin, want een inslag van een komeet van die grote zorgt ervoor dat de aarde in kleine stukjes zal breken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De enige zekerheid die je kan hebben in het beantwoorden van dit soort vragen is uitgaan van de feiten. Op basis daarvan zou je kunnen concluderen dat de aarde over ongeveer 5,5 miljard jaar zal vergaan, als gevolg van de gebeurtenissen rondom onze zon.

De zon zit ongeveer in de helft van haar hoofdreeksfase. Ze is al ongeveer 4.5 miljard jaar hoofdreeksster en zal dit nog zo'n 5.5 miljard jaar blijven. Daarna gaat ze over naar de rode reuzenfase waardoor door expansie van de zon de aarde naar verwachting zal vergaan.

Dit is ongeveer het enige wat ik aan "echt" bewijs kon vinden wat enigszins de ondergang van de aarde zou voorspellen. Een kans op een ondergang van de aarde in 2012 is net zo groot als dat ie in 2000 was, nihil.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Theorieën over het vergaan van de wereld zijn van alle tijden. Vele, en dan bedoel ik ook echt véle van die momenten dat de wereld zou vergaan zijn er al geweest, en we zijn er nog steeds. Iedere keer waren er mensen bang voor dat moment, en iedere keer bleek al die angst verspilde energie.

Wat er gebeurt in 2012, is dat de kalender van de Maya's afloopt. Hoeveel waarde je daaraan hecht, moet je zelf weten, maar ik verspil er geen energie aan. Zolang ik geen poema's, of jaguars, of welke katten het dan ook zouden moeten zijn uit de hemel zie regenen (ook onderdeel van de legende, vind jij het geloofwaardig?) heb ik geen enkele reden om te denken dat deze zoveelste doomsdayvoorspelling uit zal komen. Sowieso, als de Maya's echt zulke mystieke en correcte waarzeggers waren, hadden ze beter de ondergang van hun eigen rijk kunnen voorspellen, een stuk relevanter voor ze.

Natuurlijk is het zo dat wat wij ook zeggen, wij niet voor jou kunnen bepalen of je in deze onzin gelooft. Daarom een overweging voor je: voorspellingen of niet, ondergang van de wereld of niet, geen van ons heeft een waterdichte garantie dat we er morgen nog zijn. De enige tijd waar je zeker van bent, namelijk het heden, kun je op twee manieren besteden: door te leven, of door bang te zijn voor het eind van je leven. Wat lijkt jou de beste invulling van je tijd?