Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Dove mensen luisteren muziek door trillingen.

Wat is hier nou mooi aan? Je voelt toch alleen trillingen? het kan toch nooit zo mooi zijn als normale muziek? en hoe kun je door die trillingen toch muziek horen? ik vind het maar raar..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik moest er even inkomen. Ik wil me even voorstellen, ik ben Dirk Jan, postbode van beroep, In mijn vrije tijd speel ik orgel, piano, gitaar, ik zing in een koor, en zing en speel graag liederen met bewoners in een zorgcentrum. Ik wilde me altijd al een beetje inleven in mensen die blind zijn. Ik wordt gesponsord in een actie betreffende het oogfonds, geheten blind voor een dag. Op 21 juni gaan verschillende mensen blind voor een dag, als sponsor voor het doel onderzoeken, het tegengaan van
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
blindheid. Als voorbereiding hierop, wordt ik regelmatig geblinddoekt bij bijvoorbeeld een kooravond, zorgvuldig, zodat zien onmogelijk is, ik ben volledig in het donker, merk dat ik niet vrij rond kan lopen, geleid moet worden, maar wel nog goed kan zingen en muziek maken. Het geluid van mij pc deed het een keer niet meer, en ik zag een filmpje van mezelf achter de piano, al zingend, en ik dacht, wat als ik doof zou worden. Ik kan wel vrij rond lopen, iemand die blind is, kan trouwens ook een
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
stuk met stok lopen, zelfstandig naar een gelegenheid, kan zich thuis redden Ik dacht, wat als ik doof zou worden, ik werd er intens verdrietig van dat ik mezelf zag op een filmpje, waarop ik speelde en zong. Ik dacht, dat dove mensen geen muziek konden maken of niet naar muziek konden luisteren, totdat ik hier met iemand over sprak vorige week, en het filmpje over gehoortrillingen zag, en iemand die wel naar muziek luistert en doof is. Als blinde mis ik ook de emotie van de mensen die ik niet z
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden