Hoe kan het dat koffie met koffiemelk erin langer warm blijft?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Koffie met koffiemelk blijft WEL langer warm dan koffie zonder een koffiemelk erin. De oorzaak; koffie koelt af doordat de omgevingstemperatuur lager is. Doe je er koffiemelk bij in dan is het verschil met de omgevings temperatuur lager en daardoor koelt de koffie minder snel af.

Dat kan niet.

Melk bestaat uit water met daarin opgeloste vebolletjes en eiwitten. De open structuur van het laatste heeft een isolerende werking

dat lijkt maar zo, wanneer de je koffiemelk uit de koelkast haalt en direct door de koffie roert dan zal de koffie eerder kouder worden dan wanneer je geen koffiemelk in de koffie gebruikt, dat komt omdat de koffiemelk kouder is dan de temperatuur van je kopje koffie.

kan niet ! En over hoeveel koffie melk heb je het dan ? Ik hou van veel melk in mijn koffie en doe dit bewust met koffiemelk poeder. als ik dat zelfde bakkie nog een keer inschenk met koffiemelk is echt wel een stukje koeler !! dat zal lekker wezen, neem je 1 drupje koffie en de rest koffiemelk , koelt ie nooit meer af !!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100