Is het relevant om elke dag je tong te poetsen(toelichting)?

http://www.lookingfordental.com/poetstechnieken/tongpoetsen.php

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja, het is dus wel aan te raden om elke dag je tong te poetsen.
Het wordt het al honderden jaren overal ter wereld gedaan, zo blijkt uit allerlei oude tongschrapers van ivoor, walvisbeenderen, schildpad en verschillende soorten metaal die her en der zijn gevonden. In landen als Indonesië en Suriname is het nog steeds heel gewoon om na het tandenpoetsen ook even de aanslag op de achterkant van de tong weg te halen. Maar in Nederland is het niet vanzelfsprekend om dat te doen.

Dat is jammer, want tongpoetsen is de effectiefste manier om een slechte adem te verhelpen. En dat is, als we de deskundigen mogen geloven, bij veel mensen hard nodig. Naar schatting stinkt de helft van de Nederlanders bij het opstaan licht uit de mond; bij een kwart van de Nederlanders blijft die slechte geur ook na het nuttigen van het ontbijt en het poetsen van de tanden hangen. Ongeveer een op de zeven volwassenen stinkt bijna permanent uit de mond en maakt daarmee het leven van zichzelf en van anderen zuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Had er nog nooit van gehoord, maar nu ik er over lees lijkt het me wel een goed idee vooral voor mensen met een slechte adem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat denk ik wel, ik heb het wel eens geprobeerd maar zal het wel niet goed doen want begin al heel snel te kokhalzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Relevant is een groot woord. Maar het is enorm handig, ik doe het iedere keer wanneer ik mijn tanden poets.. Helpt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jacker als jij zeker wilt zijn dat je niet uit je mond ruikt.
Moet je wel achter op je tong poetsen!

Toegevoegd na 38 seconden:
(tot dat ie mooi roze is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet poetsen maar schrapen. De drogist verkoopt speciale schrapers. Het is niet prettig omdat je - als je het goed doet - kokhals neigingen krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het helpt tegen slecht adem. Als je van je tong poetsen gaat kokhalzen kun je ook je tong schrapen. Ik doe dat zelf met een eetlepel.