De mens is in Afrika geëvolueerd. Ik denk dat ze zo donker als de nacht waren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo blank als een lelie.
Plaatje bij antwoord
AWM
13 jaar geleden
volgens het Bijbelverhaal arabisch ofwel orientaal getint de tuin van eden was nl gesitueert in het huidige irak.

volgens de darwinisten is het niet na te trekken omdat dat linkje nog steeds kwijt is... we kijken even onder de bank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk eerder dat het lastig na te trekken is omdat huid zeer slecht fossiliseerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ok maar als je iets niet hebt kan je het ook niet natrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ simply...: Maar je kan wel een inschatting maken als je kijkt naar de botten, toch? Verschillende mensen"rassen" hebben naast een andere huidskleur toch ook andere verschillen die ze aan het skelet kunnen aflezen?
Bruin, gelijke voorouder met de apen. Het donkere pigment was nodig vanwege de leefomgeving (het paradijs, geologisch op Saudi-Arabië)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de eerste mensen blank waren,werden ze in het eerste jaar wel bruin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bruin, want ik heb nog nooit geen witte apen gezien en dat zijn toch onze oom's en tante's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.pbs.org/wnet/nature/episodes/snowflake-the-white-gorilla/introduction/275/ Net zoals zo veel dingen in de evolutie. Het is een mutatie geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk dan eens heel goed naar het gezicht van een chimpansee.....dat is niet echt zwart te noemen hoor.
Dat is niet met zekerheid te zeggen want de een zegt dat we van de apen afstammen en de ander zegt dat we uit de zee komen...het is maar waar je in geloofd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De voorlopers van de huidige apen komen uit zee :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha...ja tís wat je geloofd...ik geloof dat ik nog iets te drinken neem ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt in magie geloven en dat kabouters goud poepen. Je kunt ook in wetenschappelijke onderbouwde theorieën geloven. Doe maar waar je zin in hebt, proost!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks!maar uhm.. ik wil eigelijk wel weten wáár die kabouters dan gaan poepen...dan hou ik er eens een emmertje onder..jammer dat kabouters zo klein zijn want dan zal de hoeveeldeid goud ook wel tegenvallen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen weet dat de pot met goud bij het einde van de regenboog is. Anders kan je bij je plaatselijke Ierse pub proberen. Guinness is zwart goud... :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat weet zelfs ik maar je had het over kabouters die goud poepten daar had ik geen kennis van dus was wel nieuwsgierig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een beetje verbeeldingskracht, kan alles... :)
De overgang van niet-mens naar mens is een traploze... Dus kan je eigenlijk niet veel over de eerste mens zeggen. Maar omdat de meeste zoogdieren van ons of wat kleiner formaat een wat donkere huid hebben als je ze scheert, schiet ik op een wat donkere huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je onbeschermd in je blootje loopt - toen we nog dicht bij de dieren stonden, was er nog geen sprake van kleding - dan moet je haast wel donker getint zijn, gok ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij geel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er van af aan wie je het vraagt, getuige ook de antwoorden.
Kwam een (blank) jongetje bij zijn moeder en vroeg: Mama, is een zebra wit met zwarte strepen, of is hij zwart met witte strepen. Moeder dacht na maar wist het antwoord niet. Ze zei: ga maar naar de wijze uil in het bos en vraagt hem.
Jongetje gaat naar meneer de uil en vraagt hem: meneer de uil is een zebra wit met zwarte strepen, of is hij zwart met witte strepen. Meneer de uil dacht heeeeel lang na en antwoorde: hij is wit met zwarte strepen. Maar waarom dan vroeg het jongetje. Wel zei meneer de uil, als hij zwart was met witte strepen dan had je me gevraagd: is hij wwwit met zwwwarte strepen of is hij zwwwart met wwwitte strepen. (spreek uit op zijn Surinaams). En meneer de uil sloot zijn ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
half om half denk ik