Wie weet de oplossing voor het probleem op dit moment in de Golf van Mexico. Hoe stop je het lek dat daar is opgetreden onder die hoge druk?

In de Golf van Mexico is een lek ontstaan doordat een platform volledig is afgebrand. zie NU.NL hierdoor komt er allemaal olie in zee. Hoe zorg je ervoor dat het gat gedicht wordt onder die hoge druk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Daar schakel je een team van experts voor in die speciaal getrained zijn in dit soort dingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn ze al mee bezig. Met een onderwaterrobot met enorme armen, die een nieuwe afsluiter op de bron moet zetten op 1500 meter onder de zeespiegel.
AWM
14 jaar geleden
Ik denk niet dat er olie in zee komt direct vanuit de boorput. Op de zeebodem staat een blow out preventer (BOP) waarvan alle kleppen dichtgaan als de druk wegvalt. Op het moment van de ramp was men bezig de put aan het testen waardoor er mogelijk grote hoeveelheden olie in tanks op het booreiland was. In vroeger jaren werd tijdens dat testen (drill stem test) de olie verbrand, tegenwoordig doet men dat niet vaak meer ivm milieueisen.