wat is de beste manier om doordrukte tekst op papier leesbaar te máken? krassen met potlood? Iemand?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (1)

Je vraagt naar de béste manier, nou dat is door middel van een Electrostatic Detection Apparatus (ESDA) apparaat. Daarin wordt het betreffende papier bedekt met een dunne kunststoffolie. Het papier met folie wordt tegen een bronzen plaat vacuüm gezogen zodat de folie zeer nauw gaat aansluiten tegen het papier. Daarna wordt de folie elektrostatisch geladen. Het geheel wordt schuin gehouden en overgoten met een mengsel van glaskorrels en tonerpoeder. Dit tonerpoeder zal op de plaatsen waar de vezels beschadigd werden blijven vast hangen, zodanig dat de oorspronkelijke tekst leesbaar wordt.
Amadea