Piekeren doe je vaak om zorgen, ga ik een voldoende halen, vind die jonge me leuk enz.
Zorgen voeden zich met onzekerheid, (over)gevoeligheid.
Soms kun je zeggen zoek afleiding maar als het een terugkomend iets is, kan het handig zijn de bron aan te pakken. Te zoeken naar de oorzaak dat je wel piekert en niet slaapt. Het zou kunnen dat als je je slaap aanpakt waardoor je eerder inslaapt ook niet meer ligt te peikeren. Jij weet waarover je piekert, en hoe lang al en hoie vaak en waarover enz)Ga daar eens naar opzoek en mee aan het werk. SOms moet je gewoon een sensor iets minder gevoelig zetten, dingen relativeren enz.Aangezien jij begint met soms denk ik dat het niet veel speciaals is, we maken allemaal veel dingen mee en soms is piekeren wel goed om zaken te verwerken, zou je er mee in slaapvallen zou je misschien met een narde droom dit verwerken, ook geen pretje lijkt me. Verder zijn dit ook vrij normale zaken die bij het leven horen, en die je voor lief moet nemen zodat je er ook niet over hoeft te piekeren.
Pak zaken luchtig op. Baal, schreeuw desnoods ff of zoek een uitlaatklep en ga weer verder met belangrijkere (leukere) zaken.
1 advies wil ik je niet onthouden, als je ligt te piekeren blijf dan niet liggen maar sta op en ga even wat doen, mij hielp het altijd een paar brieven te lezen van goede vrienden, maar je kunt ooj vast wel iets bedenken, als het je maar even een goed gevoel geeft zodat je cointact houd met het positieve want een wereld vol goedevrienden is heel mooi.
Soms kijk ik ook wel een naar een leuk filmpje op you tube