Hoe maak je asbest schoon als je denkt dat autobekleding "besmet" is?

Ik heb enorme fobie voor asbest en nu is mijn auto gerepareerd in een garage waar veel oude auto's worden gerepareerd (ook oldtimers). Ik heb uit mijn eigen onderzoekje gelezen dat veel auto's asbest bevatten, voornamelijk in remmen en koppelingsplaten. Nu ben ik bang dat er asbest zweeft in de ruimte waar mijn auto gerepareerd wordt en werkkledij van de monteurs die in mijn auto hebben gezeten en dat zij op deze manier mijn auto "besmet" hebben. Heb 2 kleine kinderen en ben als de dood om mijn auto weer in te stappen. Hoe kan ik mijn autobekleding asbest-vrij maken bij zulke twijfels? Stel me aub gerust want word helemaal gek!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zou mogelijk kunnen zijn dat er in een garage asbestdeeltjes aanwezig zijn. Dan kunnen er asbestdeeltjes in de lucht zweven die in jouw auto zijn terecht gekomen toen de deuren open stonden of open gingen. Asbestdeeltjes zijn alleen gevaarlijk als ze ingeademd kunnen worden en dan in de longblaasje terechtkomen die bij het longvlies liggen. De grovere inhaalbare deeltjes komen niet tot in de bronchiën maar worden afgevangen in het slijmvlies van mond, en slokdarm en komen met het speeksel weer naar buiten. Gevaarlijk zijn de deeltjes tussen een honderdste en een tienduizendste millimeter (Dus de grote van een bacterie tot de grootte van een virus) Deze deeltjes zijn echter zo klein, en wegen zo weinig dat ze niet uitzakken in de lucht. Ze blijven aldoor in de lucht zweven. Het schoonmaken van de bekleding heeft dus geen zin. Er bevindt zich geen asbest op de bekleding van je auto. In de lucht die in je auto hangt zou asbest aanwezig kunnen zijn. Een stukje rijden met alle ramen open is voldoende om die te verwijderen.

Bronnen:
http://www.flowcentric-mining.com/dust-man...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100