Antwoorden (1)

Het boek is nog nergens te koop. Het zal binnenkort gepubliceerd worden:

Henk Keilman is schrijver, ondernemer en investeerder. Het voormalig Quote 500-lid publiceert binnenkort een boek waarin hij betoogt dat God bestaat. Keilman baseert zich in die stelling op wetenschappelijk onderzoek.
Eerder zei hij: ‘Wat de laatste 30 jaar ontdekt is over het ontstaan van het heelal en de structuur van het heelal, duidt er duidelijk op dat het niet per toeval had kunnen ontstaan. Dat is geen waarschijnlijkheid of onwaarschijnlijkheid, maar een mathematische zekerheid. Dat vond ik zelf ook heel verrassend.’
In zijn boek Intelligentie of Chaos stelt hij dat het universum in de kern en vanaf de eerste milliseconde gefinetuned is en wordt geregeerd door vier basiskrachten: de zwaartekracht, de elektromagnetische kracht, de sterke en de zwakke kernkracht. Statistisch en wiskundig is het volgens hem onmogelijk dat het universum bij toeval heeft kunnen ontstaan. Chaos en toeval zijn geen opties, het enige alternatief dat overblijft is volgens Keilman intelligentie of God.
SimonV
Ik ben erg benieuwd op welke wetenschappelijke basis hij denkt chaos en toeval uit te kunnen sluiten.
Dank aan de vraagsteller, ik houd het boek in de gaten.
Erna55
Zou het de al bekende redenering kunnen zijn ? : er zouden zoveel toevalsfactoren tegelijk op moeten treden, dat dit ( bijna) onmogelijk is. Vanuit kansberekening kom je op een kans die bijna gelijk is aan 0, 00000000000000000000000000 = Zero.
Dus de kans is te klein! dus dan is het heelal geschapen. Door JHV Ik gok dat dit de strekking van het boek is.
SimonV
De betrouwbaarheid van de schrijver is een beetje dubieus, als je dit leest:
"Het is te koop op iTunes’, zegt Keilman als we hem bellen. ‘Ik ben bezig met andere digitale formaten zodat ook Bol.com en dergelijke het boek kunnen verkopen. Heb je een iPad? Dan mail ik je de iTunes-versie.’ We wachten nog steeds op die email. Een eigen speurtocht in de iTunes-winkel leverde vooralsnog niks op."