Waarom word als symbool van een idee een lampje gebruikt?

Ik weet dat het licht dan aan gaat bij iemand maar hoe kan het die definitie hebben gekregen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Als je iets kwijt bent of je wilt iets vinden gaat dat niet in het donker, je zal dan een lichtje moeten branden..

Er gaat mij ineens een lichtje branden is daar denk ik een vervolg op. Maar dat is slecht wat ik nu bedenk hoor.

Toegevoegd na 1 minuut:
zo slecht is het eigenlijk niet, dus laten we daar slechts van maken :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ 1 !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat dit antwoord het dichtst in de buurt komt

Andere antwoorden (5)

een metafoor voor het er ineens zijn van een inzicht, een lamp die aangaat is een mooie stijlvorm wat dit betreft. wie het bedacht heeft is denk ik onbekend, maar zijn of haar taalgevoel staat me wel aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gloeilamp was natuurlijk een fantastische uitvinding.
Wij kunnen ons bijna geen leven meer voorstellen zonder electrisch licht
Ik denk dat het daar ook wel mee te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt uit de Donald Duck.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zie je het licht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En toen ging het licht aan. Daarvoor liep je maar in de duisternis te stommelen met een kaarsje. Maar toen in totale duisternis het elektrisch gloeilampje aan ging werd alles helder en duidelijk.