Bij 'schoorstenen' van fabrieken zitten tegenwoordig roetfilters, maar filtert dat ook echt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, waarom niet? Wat eerder al verplicht was voor bijvoorbeeld diesel auto's kan in de industrie wellicht zelfs makkelijker toegepast worden. De roetdeeltjes (redelijk grote deeltjes) plakken aan het filter en worden eens in de zoveel tijd verbrand door de temperatuur flink te verhogen.