Hoeveel kost een electrische fiets aan stroom op jaarbasis als je hier elke dag 4 km mee fiets?

Toegevoegd na 12 uur:
ik bedoel bij maximaal gebruik.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Dat hangt er helemaal vanaf hoe hard je meetrapt.
nounka
9 jaar geleden
Denk dat hoe 'vlak' je rit is ook een rol speelt. En misschien speelt de batterij er ook een rol in?

Het beste antwoord

Dat hangt van van alles af, hoe hard je meetrapt of niet,of je vlak of helling op of af gaat etc.
Maximaal doet zo'n ding 250W. Een ritje op maximaal duurt dan ongeveer 10 min. Dat kost net geen 42 Wh. In een heel jaar tijd, 365 dagen dus is dat 15,330 kWh. Bij een stroom prijs van 25 cent kost je dat nog geen 4 euro. Dit alles is gerekend zonder allerlei (kleine) verliezen die je hier en daar hebt, vooral die met het opladen. Reken er nog 10-20% bij en je zit hartstikke safe met je kosten.

4 km zou ik trouwens lekker met een gewone fiets doen. Het is een kippeneindje!