Waarom kunnen de 'AH Betaald' stickers wel van een rol worden gehaald, maar niet meer makkelijk vanaf het oppervlakte (krat) waarop hij zit?

Hoe zit dit? Als ze deze op het krat plakken kan je hem er niet meer makkelijk af krijgen, omdat hij uit elkaar valt. Maar waarom krijgen ze die wel weer makkelijk van de rol af waarop ze zitten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

De ondergrond/tegenlaag van de sticker heeft een soort non-stick laagje, het kleeft er wel aan, maar plakt niet vast zoals het op een normale ondergrond wel zou doen. En dan hebben die 'betaald' stickers een aantal snedes waardoor je ze nooit in zijn geheel eraf kan scheuren (bijvoorbeeld zoals een snelwegvignet van Zwitserland ook heeft)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel je dat je je betaald sticker wel weer makkelijk van het kratje af kunt halen kun je deze sticker overplakken op een nieuwe krat. Om dit te voorkomen hebben ze deze stickers juist zo gemaakt dat ze bijna altijd scheuren als je ze eraf haalt. Behalve van de rol. Dit is speciaal glad, slecht aanplakkend materiaal waardoor je stickers er daar wel af kan halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het etiket een permanente lijmlaag heeft gekregen, (die niet hecht op siliconenbasis, dus het grondpapier), daarnaast heeft men snede in het etiket gemaakt zodat het direct kapot gaat zo gauw je het etiket tracht te verwijderne.