hoe maait een robotmaaier het hele gras?

een robot maait willekeurig in alle richtingen hoe kan hij dan niets vergeten?
Als hij maar lang genoeg door zou gaan kan ik mij dat voorstellen maar dat is niet zo, een paar uur is al voldoende.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Hij heeft het gazon ingeprogrammeerd en kleurt als het ware het veld in
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet je dit zeker, ik zie dat hij alleen dat hij recht doorrijdt en steeds als hij de randdraad raakt een hoek van een 30 tot 50 graden draait en weer recht door gaat tot weer aan de draad en draait, enz. enz.
(de maaier is een robomow rc306), als hij leegraakt zoekt hij de randdraad weer op en rijdt naar zijn lader, dus niet de kortste weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jaa is echt zo. De eerst dagen maakt de robot een plattegrond van je tuin en weet zo precies waar die heeft gemaaid en waar niet.
Het is niet juist te stellen dat een robotmaaier "willekeurig" maait. De maaier "leert" vooraf de afmetingen van het gazon of weet door middel van paatjes of draadmarkering waar de randen zijn. Vervolgens bepaalt hij zelf een strategie om het gazon te maaien. Hij kan immers betrekkelijk eenvoudig zijn plaats op het gazon bepalen. Het gras wordt dus weliswaar niet in strakke banen maar wel gelijkmatig gemaaid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een robotmaaier beschikt over tal van sensoren die samen met het begrenzingsdraad het toestel in staat stellen om het gras te maaien. Er bestaan modellen die willekeurig over het gras rijden, maar er zijn ook grasmaaiers die de tuin “mappen” en dus in kaart brengen. Zo kunnen ze nog efficiënter het gras onderhouden.