Bestaat er 3D printbaar materiaal wat erg weinig tot geen warmte doorlaat?

De achterkant van mijn ipad word erg warm bij elk gebruik aan de bovenkant (horizontaal gezien) daar zit de cpu. er vervelend als ik de ipad op mijn been of laat rusten wat bijna altijd zo is.

heb me suf gezocht naar een case die dit probleem verhelpt, maar niks gevonden.

dus dan maar een custom case 3d geprint laten maken, van daar dus de vraag: bestaat er 3D printbaar materiaal wat erg weing tot geen wamte doorlaat?

zie foto voor het idee van de case, de warmte verlaat de ipad via en ventilatie sleuf.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het laatste wat je wilt doen is voorkomen dat je iPad die warmte niet kwijt kan. Dus een passieve ventilatiesleuf. Ik zou eerder op zoek gaan naar waarom die warmte zo excessief wordt gegenereerd. Via onderstaande link vind je een aantal tips van apple zelf die ervoor zorgen dat de accu langer mee gaat en hiermee bestrijd je bovendien ook overmatig CPU verbruik met een koelere cpu als gevolg. Er bestaat naar mijn weten nog niet iets als een koelend hoesje, en wat je beschrijft is meer een hoesje dat het enkel zal versterken aangezien de iPad op zichzelf al moeite blijkt te hebben om de warmte kwijt te raken, laat staan als je dat nog eens in een ruimte tussen het materiaal en de ipad in gaat isoleren. Er bestaat wel iets als passieve koeling pads voor laptops, deze werken door koelkristallen. Hoewel er (nog) geen versie bestaat voor iPad kun je hier misschien toch iets mee als je toch al 3D printen overwoog. http://thermapak.com/products/lap-saver/ Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100