ben gescheiden, Moest advocaat zelf betalen.omdat huis verkocht moest worden.Nu heb ik huis gekocht,er komt geen geld vrij ?

kan ik het geld wat ik aan de advocaat heb betaald terug vorderen.

Toegevoegd na 8 minuten:
nu heb ik wel een kosteloze advocaat en toen kon dat niet??

Toegevoegd na 10 minuten:
Moest ex uitbetalen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Nee! die advocaat heeft diensten geleverd voor het betaalde geld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. Als een advocaat zijn diensten heeft verleend moet je daar gewoon voor betalen, wat de uitkomst uiteindelijk ook is...
Ik neem aan, dat je de advocaat hebt betaald voor zijn hulp bij jouw scheiding. Dus ik denk niet, dat jij nu geld van hem kunt vorderen, omdat jij destijds een huis hebt moeten verkopen om de eigendommen van je huwelijk te verdelen, en je nu een nieuw huis hebt gekocht.
Gefeliciteerd, trouwens , dat je je leven weer 'op de rit' hebt gekregen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Ik vraag me overigens af of het om twee verschillende huizen gaat. Ik had het gevoel dat eigenlijk het huis verkocht moest worden, maar dat Brink het huis uiteindelijk toch zelf gekocht heeft (dus de helft overgekocht van de ex-partner). Verder heb je natuurlijk gelijk. Als een advocaat zijn diensten heeft verleend moet je daar gewoon voor betalen, wat de uitkomst uiteindelijk ook is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch kan de uitkomst wel een rol spelen bij de vraag of je de advocaat moet betalen. Zie mijn antwoord hieronder.
Bij een gewonnen rechtszaak kan je de kosten van je advocaat verhalen op de verliezende partij.
In dit geval heeft je advocaat echter enkel wat dingen voor je afgehandeld en geregeld (waarschijnlijk wat brieven geschreven et cetera), er is dus niemand waarop je deze kosten kan schuiven. Jammer joh!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kennelijk zag het er eerder naar uit dat je ex je zou uitkopen. In dat geval had je de helft van de overwaarde ontvangen en had je op grond van dat vermogen in box 3 geen recht gehad op toegevoegde rechtsbijstand. Als je in dat geval een toevoeging had gehad, was die alsnog ingetrokken en had je met terugwerkende kracht de advocaat zelf per uur moeten betalen. Nu je het huis zelf toegescheiden hebt gekregen, heb je geen vermogen in box 3 (het huis waar je zelf in woont valt in box 1) en heb je alsnog recht op een toevoeging. Voor de echtscheiding kun je die niet met terugwerkende kracht krijgen. Je krijgt dus geen geld terug. De advocaat had je wel op dit risico moeten wijzen.