waarom zie je een ander in de spiegel op een andere manier dan jezelf?

Als ik naar mijzelf kijk in de spiegel, dan zie ik mijzelf gewoon op een normale manier.
Maar als ik bijvoorbeeld naast mijn moeder voor de spiegel sta en naar haar kijk via de spiegel, dan is het net alsof ze een hersenbloeding heeft gehad. Haar halve gezicht hangt dan scheef.

Hoe komt dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dan is er iets mis met de spiegel. Dat zie je ook wel eens op de kermis. Dan ben je weer langer, dikker, dunner...

Je bent gewend om jezelf in spiegelbeeld te zien. Maar je moeder zie je alleen op de normale manier, dat ziet er dus raar uit als het ineens in spiegelbeeld is. Daarom vind je jezelf er vaak ook raar of anders uitzien op foto's, dan zie je jezelf niet in spiegelbeeld. Toegevoegd na 1 minuut: Als je een foto zou maken van jullie beide gezichten naast elkaar, vind je haar er waarschijnlijk normaal uitzien en jezelf anders. Als je nu die foto spiegelt, zie je jezelf zoals je in de spiegel ziet, en vind je jezelf waarschijnlijk normaler dan je moeder. Niemand is precies symmetrisch, als je een beeld spiegelt valt dit ineens extra op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100