Op de wikipediapagina over Tempeliers (zie link hieronder) staat het volgende stukje:

De orde is waarschijnlijk ontstaan uit een aantal vrijbuitende kruisvaarders en vervolgens officieel erkend door de Katholieke Kerk omstreeks 1129

Daarbij komt dat op de pagina over de kruistochten (link 2) staat:

De kruistochten waren een aantal militaire ondernemingen tussen 1095 en 1271 om het Heilige Land te bevrijden.

Antwoord is dus dat kruisridders er eerst waren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

volgens mij is het het zelfde de orde van de tempeliers bestond uit kruisridders

Toegevoegd na 1 minuut:
dus de kruisridders waren er eenrst anders konden ze niet de order van de tempeliers maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
dit is wel een leuke site .
http://www.seti2.nl/index_bestanden/tempeliers.htm