Rationeel komt overeen met hoofd...
empathisch komt overeen met hart...

Denken met het hart kan niet, het hart heeft geen denkfunctie, alleen de hersenen, je hoofd dus kan denken...

Maar met de hoofd kun je wel of niet rekening houden met gevoelens, en als je dat niet doet, ben je rationeel, mannelijker en als je dat wel doet ben je gevoelig, vrouwelijker en dan zegt men dat het met het hart is...

Dus hou je rekening met je gevoelens, dan heet dat met je hart denken, maar het kan niet in werkelijkheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Denken met je hoofd is verstandig, en denken met je hart meestal iets minder verstandig (maar wel veel leuker)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
denken met je hart is je gevoel volgen, vaak leidt dat tot een irreele reactie. Denken met je hoofd is de situatie op feiten beoordelen, vaak is dat in contrast met je gevoel. Dan heb je ook nog denken met je geslachtsdeel, volgens de verhalen vaak door mannen gedaan, al geloof ik daar niets van. Als iedereen zou denken met zn geslachtsdeel zou de wereld er een stuk leuker uitzien ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verstand= denken met je hoofd
Gevoel = denken met je hart
Soms komen die 2 niet met elkaar overeen, je hart zegt ga links je gevoel zegt naar rechts.
Ik zou zeggen volg je hart daar voel je je meestal beter bij.
Je kan altijd nog omkeren :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denken met je hart gaat vaak impulsief, niks mis mee overigens.

Maar....., in onze overberegelde maatschappij moet je natuurlijk altijd eerst de van hogerhand vastgestelde regels en richtlijnen volgen. Daarmee komt het 'denken met je hart' weleens in de knoop.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denken met je hoofd is verstandelijk, en denken met je hart is gevoelsmatig en intuitief.
De kunst is om een goede balans te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoofd is brein. Hart is gevoel. Gebruik ze altijd samen. Kom je er niet uit, volg dan je gevoel want die maakt geen denkfouten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een kolder allemaal: je denkt met je hoofd,je hart is slechts een domme bloedpomp. waaraan in de middeleeuwen een fabeltje is toegekend. Maar dat nog in 2010. Bovendien is denken een autonoom proces, je kunt niet 'erover nadenken'. Je bent al tot een conclusie gekomen door dat automatisme, voordat je kunt zeggen, ik moet erover nadenken. Hooguit kun je wat meer informatie verzamelen en dan heroverwegen.

Wellicht is dat het verschil: denken zonder bewust te kijken of je alles op een rijtje hebt, noem je denken met je hart en het tegenovergestelde noem je denken met je hoofd. Op grond daarvan kun je zeggen, dat denken met je hart tot verkeerde zaken leidt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
denken met je hart.... is je laten leiden door je hormonen.
denken met je hooft is het meest verstandige, wat de maatschappjij dus respecteert.

Soms is het niet eens zo gek om je door je hart te laten leiden en gewoon eens te doen wat je dus echt wilt, maar denk er wel goed over na en laat niet gelijk je hormonen spreken..

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry maatschappij... 1 wijntje te veel gehad.