Kan je als je in havo 4 blijft zitten, en nu een MBO opleiding doet, als nog VAVO doen?

Toen ik naar de middelbare school ging, heb ik gekozen voor de richting havo. Dit heb ik vier jaar lang gedaan. Ik wist dat ik bleef zitten in havo 4, uit angst voor het niet behalen van mijn examen heb ik er voor gekozen om een mbo niveau 4 opleiding te doen. Deze opleiding is erg onder mijn niveau.

Daarom heb ik ook spijt van de keuze dat ik naar het mbo ben gegaan. mijn vraag is daarom ook: is het mogelijk dat als je in havo 4 bent blijven zitten en een MBO4 opleiding doet om aan de VAVO te beginnen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ja, de vavo is bedoeld voor 18+'ers die nog geen mavo, havo of vwo-diploma hebben. Ook kunnen 16 en 17-jarigen onder voorwaarden naar de vavo. In de link vind je informatie over de vavo in Rotterdam, elders in het land bestaan die vast ook wel. Neem daarvoor eens contact op met een roc in jouw omgeving.