Als er menselijke botten worden gevonden van iemand die vermoord blijkt te zijn rond 1900, wordt er dan nog onderzoek gedaan naar de moordenaar?

Ik doe research voor een boek.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Lijkt me niet dat ze dan nog naar een moordenaar gaan zoeken vanuit strafrechtelijk oogpunt. Misschien wel vanuit archeologisch / historisch oogpunt als het zaak lijkt te zijn die een bepaalde historische betekenis heeft gehad
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat begrijp ik. De moordenaar is allang overleden. Bedankt voor je reactie.

Het beste antwoord

Wettelijk is het mogelijk, voor een moord geld namelijk geen verjaringstermijn, de vraag is of Justitie hier onderzoek naar gast doen en dat bepaald de officier van Justitie. Je kunt op deze vraag dus geen ja of nee antwoorden, maar uiteindelijk zal er waarschijnlijk niks gedaan worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Natuurlijk kan het wel zijn dat archeologen en historicussen er onderzoek naar doen.