Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als er menselijke botten worden gevonden van iemand die vermoord blijkt te zijn rond 1900, wordt er dan nog onderzoek gedaan naar de moordenaar?

Ik doe research voor een boek.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
470
Poet
9 jaar geleden
Lijkt me niet dat ze dan nog naar een moordenaar gaan zoeken vanuit strafrechtelijk oogpunt. Misschien wel vanuit archeologisch / historisch oogpunt als het zaak lijkt te zijn die een bepaalde historische betekenis heeft gehad
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat begrijp ik. De moordenaar is allang overleden. Bedankt voor je reactie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wettelijk is het mogelijk, voor een moord geld namelijk geen verjaringstermijn, de vraag is of Justitie hier onderzoek naar gast doen en dat bepaald de officier van Justitie. Je kunt op deze vraag dus geen ja of nee antwoorden, maar uiteindelijk zal er waarschijnlijk niks gedaan worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Natuurlijk kan het wel zijn dat archeologen en historicussen er onderzoek naar doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding